НЕСКІНЧЕННІ ДІЄТИ
Українське Слово 15 Серпень, 2008 03:58:00 | 176 раз прочитано
Дієта за дієтою, а результатів немає. Буває, що на дієті “сидять” по декілька тижнів, а то й місяців, аби позбавити своє тіло небажаних кілограмів, а щойно вона завершиться, як людина знову стрімко набирає вагу. Проте буває і ще гірше, коли нескінченні дієти, навіть найсуворіші, так і не дають жодних результатів. Але нещодавно з’явилося наукове підтвердження того, що низьковуглеводні та багаті на білки дієти Аткінса таки допомагають людям втрачати вагу.Річ у тім, що додатковий білок спрямовує в мозок людини сигнали, які сповіщають, що час перестати їсти. Нещодавнє дослідження, про яке пише журнал American Journal of Clinical Nutrition, підтверджує: люди, які дотримувалися дієти з підрахунком калорій, 30% яких надходило завдяки білкам, менше відчували голод, порівняно з тими, які отримували з білкових продуктів 15% калорій.
Жиль Мітьє, один з авторів дослідження з університету Ліона, вважає, що білкова їжа знижує відчуття голоду, відтак знижується і кількість спожитої їжі. Саме тому ця дієта виправдовує себе, пише британська газета The Guardian.
Щоб розкрити таємницю білкового харчування, Мітьє провів досліди на мишах, “підсадивши” тваринок на білкову дієту. Дослідження довело, що завдяки цій дієті в мозок справді надходять сигнали, після яких тварини переставали їсти.
Парадокс полягає в тому, що доктор Аткінс, який упродовж років трудився над розробкою стратегії білкової дієти, сам страждав він ожиріння (за зросту 180 см він важив 117 кілограмів).
Щодо самої дієти, то вона складається з двох частин. Перша – для зміни метаболічних процесів і фізичного та психологічного звикання організму до нових звичок у харчуванні. Друга призначена для більш поступового отримання бажаної ваги та підтримання її протягом усього життя, при цьому калорійності та вітамінного вмісту їжі не регулюють.
Правила дієти Аткінса
1. Щоденне споживання вуглеводів не повинне перевищувати 20 г.
2. Не потрібно обмежувати себе в їжі та кількості калорій, що містяться в ній. Споживати їжу потрібно тоді, коли ви голодні, а припиняти їсти, коли наситилися. Й у жодному разі не переїдати аж до відчуття болю в шлунку.
3. Дієта здебільшого складається із протеїнів, жирів (майонез, оливкова олія та селянське масло) та з комбінованих продуктів. Продукти, які містять протеїни та вуглеводи або жири та вуглеводи, їсти суворо заборонено впродовж 14 днів дієти.
Проте є продукти, які за дієтою Аткінса можна споживати без обмежень. Це всі види м’яса (телятина, свинина, баранина тощо), риба (тунець, лосось, сардина, оселедець), птиця (кури, гуси, дичину), яйця, приготовлені без вуглеводних добавок, овочі та зелень для салатів, гриби, оливки.
А ось баклажани, шпинат, помідори, зелений горошок (відварний чи консервований), авокадо можна їсти лише в обмеженій кількості.
Варто зазначити, що є й противники дієти Аткінса. Зокрема, Андреа Страта, доцент із питань лікувального харчування з університету Парми, аналізуючи причини невдалих спроб схуднути, стверджує: основна помилка полягає в тому, що люди неправильно їдять. Окрім цього, боротьба із зайвими кілограмами негативно впливає на здоров’я. А головна проблема, на думку Андреа, – такі люди концентрують усю увагу на тому, скільки їсти, а не на фізичних навантаженнях. А кожен повинен враховувати не лише те, скільки з’їв, а й те, скільки витратив.
Тож Андреа Страта наполягає, що до програми схуднення потрібно підходити індивідуально, враховуючи спосіб життя людини, зокрема рівень її фізичних навантажень.
Сторінку підготувала Соломія МАМАН




ДІАСПОРА