Компанія-власник CNN та HBO також фінансує ультраправий кабельний канал, який підтримує Трампа

0
22

Канал розповсюджує фейкові новини про коронавірус та прикривав прихильників колишнього президента США, які вдерлись до Капітолію у січні цього року

One America News (OAN), ультраправа телемережа, чий статок та кількість глядачів зросла на тлі “торжества” адміністрації Трампа, процвітала завдяки підтримці з несподіваного джерела: AT&T Inc, найбільшої у світі комунікаційної компанії. Про це пише Джон Шіффман у матеріалі Reuters Investigates “Трамп ТВ: Зв’язок з AT&T”

Огляд Reuters відповідних судових протоколів показує роль AT&T у створенні та фінансуванні OAN-мережі, яка продовжує поширювати теорії змови про вибори 2020 року та пандемію COVID-19. Засновник та виконавчий директор OAN Роберт Херрінг-старший засвідчив, що імпульс для запуску OAN у 2013 році надійшов від керівників AT&T.

“Вони сказали нам, що хочуть консервативну мережу”, – сказав Херрінг Reuters у 2019 році, – “У них був лише канал Fox News, і ще сім з іншого [лівого] боку. Коли вони це сказали, я швидко прийняв рішення і створив один”.

Відтоді AT&T є найважливішим джерелом коштів, що надходять до OAN, забезпечуючи десятки мільйонів доларів доходу, про що свідчать судові записи. Дев’яносто відсотків прибутків OAN надходило від контракту з телевізійними платформами, що належать AT & T, включаючи супутникове мовлення DirecTV, згідно з присяжними свідченнями бухгалтера OAN 2020 року.

Данська компанія AT&T, провайдер мобільного зв’язку та Інтернету, також володіє розважальним гігантом Warner Media, до складу якого входять CNN та HBO. AT&T придбала DirecTV у 2015 році, а в серпні припинила роботу супутникового сервісу, зберігаючи 70% частки в новій незалежній компанії.

Прессекретар AT&T Джим Грір відмовився коментувати свідчення про доходи OAN, посилаючись на угоди про конфіденційність. Він сказав, що DirecTV транслює “багато новинних каналів, які пропонують точки зору в усьому політичному спектрі”.

“Ми завжди прагнули надати широкий спектр контенту та програм, які зацікавили б клієнтів і не диктували та не контролювали програмування на каналах”, – сказав Грір і додав, що будь-яка інша реакція була б неправильною.

Після того, як ця історія була опублікована, компанія AT&T зробила заяву, в якій стверджувала, що “ніколи не мала фінансових інтересів в успіху OAN і не фінансує мережу.” Вплив каналу OAN збільшився наприкінці 2015 року, коли він почав висвітлювати мітинги прихильників Трампа в прямому ефірі, тоді як деякі інші  ЗМІ все ще розглядали його як доволі умовного претендента на пост президента. Мережа продовжує приваблювати Дональда Трампа увагою і часто виступає платформою для його союзників-республіканців.

Вже президентом Трамп часто закликав своїх прихильників дивитися OAN. За останні два роки перебування на посаді Трамп рекламував мережу, відому як @OANN своїм 88 мільйонам підписників у Twitter щонайменше 120 разів, пише Джон Шіффман.

OAN обслуговує аудиторію Трампа, адже після його програшу на виборах цей канал дуже піднявся в рейтингах. За даними компанії-розробника програмного забезпечення  Sensor Tower, 767 тисяч людей встановили додаток OAN у листопаді 2020, що в дев’ять разів більше, ніж у жовтні того ж року. У січні прихильники Трампа штурмували Капітолій США. Того ж місяця кількість інсталяцій додатків мережі знову зросла до 517 тисяч.

OAN стверджує, що вони є четвертою за рейтингом мережею новин, а попереду них Fox, CNN та MSNBC, а також що вони випереджають CNBC, BBC та Newsmax. Однак конкретних цифр, які б це підтверджували, мережа не надала.

“Якщо у вас 12 американців харчуються неправдою, це вже занадто багато – а тут це буквально мільйони”, – сказав у коментарі Reuters про аудиторію OAN Джон Уотсон, професор журналістики Американського університету, який спеціалізується на етиці та медіаправі. Також професор додав, що такий вплив є напрочуд отруйним для США, адже в країні на виборах дуже маленька різниця у відсотках голосів може повністю змінити ситуацію.

YouTube минулого року призупинив заробіток OAN на своєму каналі, зокрема, за неодноразове порушення політики щодо COVID-19, яка забороняє вміст, який стверджує, що існує альтернативне лікування. OAN рекламує гідроксихлорохін, антималярійний препарат, який раніше просував Трамп без наукових доказів як ліки від зазначеної хвороби .

6 січня, після того, як прихильники Трампа проникли до Капітолію США, директор новин OAN попередив співробітників електронною поштою: «Будь ласка, НЕ кажіть “прихильники Трампа штурмують Капітолій … Просто назвіть їх демонстрантами або протестувальниками … НЕ НАЗИВАЙТЕ ЦЕ БЕЗЧИНСТВОМ!!! ”

Через день Херрінг припустив, що заворушення може бути операцією ультралівого руху “Антифа”. “Ми хочемо повідомити про все, що “Антифа” робила вчора. Я не думаю, що це були люди Трампа, але давайте проведемо розлідування”, – написав Херрінг електронною поштою продюсерам OAN. Федеральне бюро розслідувань повідомляє, що немає доказів причетності “Антифа” до згаданих вище заворушень. Усі, крім кількох із 600 підозрюваних були правими прихильниками Трампа, стверджує автор статті.

Наступного дня Херрінг написав у Твіттері: “Якщо хтось думає, що ми кинемо під автобус найкращого президента Америки за мої 79 років, ви помиляєтесь. Ми продовжимо надавати йому чесне висвітлення”.

Його мережа продовжувала підтримувати Трампа незвичайним чином: OAN дозволила двом своїм репортерам зібрати кошти у розмірі понад $600 000 для допомоги у фінансуванні “приватного” аудиту президентських виборів в Арізоні, незважаючи на запевнення республіканських чиновників, що Байден виграв у цьому штаті.

П’ятеро колишніх продюсерів OAN заявили в інтерв’ю, що вважають практику збору репортерами коштів на події, які вони висвітлюють, неетичною, але крок OAN їх не здивував.

“Якби була якась історія, пов’язана з Трампом, нам потрібно було зосередитися лише на позитивній інформації або в основному створювати позитивну інформацію”, – сказала Марісса Гонсалес, продюсерка OAN, вона не подала у відставку в 2020 році.